Sobotni izlet na ŠPIK HUDE POLICE

Nazaj na Novice in obvestila

V soboto, 21.9., smo se ob 6. uri zjutraj odpeljali iz Kamnika proti sosednji Italiji. Na planino Pecol smo prispeli približno ob 8.30 uri. Skupaj nas je bilo 7, skupino pa je vodila vodnica PD Kamnik, Vanda. Pridružil se nam je tudi vodnik ljubljanske Matice, Stane. Ob pogledu na Špik Hude police smo opazili številne zaplate snega, ki so ležale pod vrhom in na policah. Ker je bilo vreme lepo in toplo, smo predvidevali, da nam sneg ne bi smel povzročati prevelikih težav in se odpravili na pot. Že prvih nekaj minut po začetku hoje se je s planinskih trat zaslišalo svizce, ki so že na daleč opozarjali, da se jim približuje skupina. Po približno uri hoje smo zagledali prve kozoroge, ki so nas opazovali in se pred nami sprehajali po poti. Ni trajalo dolgo, da smo prišli do prvih snežnih zaplat. Prve tri smo prekoračili brez posebnih težav, vendar je bilo snega vedno več. Sneg je bil trd, ni se preveč udiral in ni bil drseč, kljub temu, pa je bila hoja po zaplatah malo neprijetna, saj je bila sama pot zaradi tega ožja. Kmalu se je tudi sonce skrilo v meglo in pričakale so nas prave zimske razmere. Približno 100 metrov pod vrhom smo se odločili, da se obrnemo nazaj proti dolini. Preračunali smo, da je zaradi možnosti zdrsa nadaljevanje tvegano, na vrhu pa bi nas tako ali tako pričakala megla.

Hodili smo v prijetni družbi, na poti smo videli ogromno kozorogov, predvsem mame z mladiči. Na poti smo opazovali tudi par beloglavega jastreba, ki je preletaval vrhove nad nami. Bilo je zanimivo videti kontrast med razmerami na poti. Pod 2000 metri nadmorske višine so se na soncu pasli kozorogi, metulji pa so še obletavali posamezne gorske cvetlice, medtem ko so bile nad 2000 metri že povsem zimske razmere. Nazaj grede smo se malo pred kočo, ki stoji nad izhodiščem, ustavili na travniku in pomalicali. Grelo nas je toplo sonce, v daljavi pa so se zopet zaslišali kriki svizcev. Do avtomobilov smo prišli približno ob 16. uri. Na poti nazaj domov smo se ustavili še na kavi pri Aljaževem Hramu, kjer smo še malo poklepetali in predebatirali potek dneva. Kljub temu, da nismo dosegli vrha, menim, da je izlet odlično uspel.